Sand

Publicerat: 2011-07-31 / 13:16:51

Emilia fick ju sand till sandlådan i fredags när hon fyllde. Nu funderar jag på att låta svärföräldrarna hämta den igen.
Jag har sand i hela trädgården, på alla möbler och på plattorna. Ja, över allt helt enkelt.
Som om det inte vore nog så är det ett halvt grustag inne också.

Det är något med mina barn som gör att de inte riktigt vill acceptera att jag har sagt ifrån om vissa saker. Som till exempel att ösa ur sanden ur sandlådan och att ta in sandiga leksaker i huset.

Bara idag, och det är ju trots allt bara halva dagen som gått ännu, har jag sagt till om detta minst 10 gånger och ändå fortsätter dom.

Jag vill inte stänga lådan för dom nu när de äntligen har den, men snart ser jag inte någon annan utväg.
Hoppas att de ska lära sig detta så småningom, men det ser inte ljust ut.

Får helt enkelt ta fram slangen och spola tomten.


Kommentarer

Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?