Fort går det...

Publicerat: 2011-08-04 / 21:04:14
En liten snabb uppdatering av vad jag och barnen gjort denna veckan:

Åkt bil 36mil: Gick väldigt bra att göra denna resan själv med två barn. Mycket tack vare att jag flyttade fram Nova till passagerarsätet så att hon kunde se mig och jag kunde langa kastade leksaker till henne. Emilia hade sin egen kupé i baksätet med nedfälld bricka bredvid sig och massor med leksaker.

Bebis: Eftersom min brors sambo lyckades föda deras lilla bebis förra torsdagen så var jag ju givetvis tvungen att åka ock klämma lite på honom. Han var så liten och söt och det känns mycket roligt att få bli faster för första gången. Trevligt var det att träffa Christoffer och Emma också.

Ljusparty: Med tanke på att jag själv säljer partylight så kändes det lite konstigt att gå på och handla av någon annan. Men vad gör man inte för sin kusin. Där var också en annan kusin så det blev liksom två flugor i en smäll. Det var mycket trevligt att träffa allihopa, eller ska jag säga båda två kanske.
Barnen skötte sig exemplariskt förutom en liten insident när Nova fnittrande för sig själv står i köket med en leksaksstekpanna och öser ut hundens vatten hej vilt över köksgolvet.

Till systeryster: På onsdagen åkte jag och barnen till Söderköping och bosatte oss hos syrran i några dagar. I går vart det en promenad på stan och lite glass vid kanalen. I dag har vi varit på Ikea med alla barnen och det gick bra. Fick tag i allt jag skulle. Köpte nya krokar mm till vår lilla toa som jag tänkt måla om, men klantiga jag glömde att köpa en ny lampa så jag får väl åka dit igen.

I morgon går resan tillbaka till Finspång och mamma igen. Men innan ska vi åka och hälsa på min häst. Har inte träffat honom på fem år så det ska bli mycket roligt att få ta med barnen dit och hälsa på honom. 

Sen har jag och barnen en hel lång helg tillsammans med mamma och sedan en hel lång vecka till med olika inplanerade roligheter.

Men tiden går för fort och min hemlängtan har åter igen blivit stor, så det kommer att vara jobbigt att åka hem till Lysekil igen när dessa två veckor är slut. 

Kommentarer

Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?